У ОШ ,,А. Дејовић'' у Севојну, 5.3.2014. одржана је Школска смотра рецитатора ,,Песниче народа мог''. Ове године програм такмичења осмишљен је хронолошки - циљно да повеже и оживи културне вредности у времену.
На почетку такмичења су отпеване две старе (обредне) песме (Бјела вило на тебе ми кривои Девојка се сунцу противила) с циљем да код присутних пробуди свесност о лепоти коју крије музика тих песама, као и вредности тема и мотива који одсликавају живот наших предака у којем ми тражимо лични идентитет. Каже се да су преци стварали по ,,налогу'' емоција, а певали у ритму срца. Отуда та савршена лепота музике.
Потом је прочитано Хамлетово упутство глумцима, како на позорници треба да говоре (друга сцена, трећи чин).
У даљем следу учињен је покушај да се на најлепши могући начин оплемени амбијент у којем су такмичари требали да покажу свој рецитаторски таленат у пуном уметничком изразу. Савршено логичан и емоционо изразит говор рецитаторке Саре Матовић увео их је у оживљен осећај доброг рецитовања. Сара је посведочени рецитатор, успешно опробан беседник и бивши ученик ове школе. Она је својим наступом јасно посведочила да рецитовање није само вештина, већ и уметност, и то веома сложена уметност.
У таквом амбијенту, а понети такмичарским духом, рецитатори су показали јасне резултате. Тридесет и два ученика су говорили песме, по природи садржајно вредне и у већој мери умом одабране, прилагођене узрасту, што би се рекло.
У категорији млађег узрасата (од 1. до 4. разреда) наступило је 27 рецитатора. Даљи пласман остварили су:
Сара Вучковић, ученица 4. разреда,
Петар Пановић, ученик 1. разреда,
Јана Ђокић, ученица 2. разреда,
Анђела Вучковић, ученица 2. разреда.
У категорији старијег узрасата (од 5. до 8.) наступило је пет рецитатора. Даљи пласман остварили су:
Анђела Шпијуновић, ученица 5. разреда,
Алекса Бугариновић, ученик 6. разреда,
Катарина Марић, ученица 6. разреда,
Ања Марковић-Јашић, ученица 8. разреда.
Жири у саставу Драгица Маричић, професор српског језика, Радован Павловић, професор разредне наставе и Сара Матовић, ученик средње медицинске и средње уметничке школе, похвалио је све рецитаторе уз сугестије на чему треба радити.
Од почетка до краја такмичење су пратили и родитељи уз могућност да дају личне сугестије. Тако је овај догађај добио такмичарско креативни карактер, а поред образовно-васпитног циља, подразумевао је сарадњу више наставника, али извршио утицај на развој односа на релацији школа- ученик- родитељ- наставник.
Вера Д. Рајаковић