У оквиру Програма сарадње са школама, Тим Превентивног центра и Саветовалишта за младе ЗЦ Ужице припремили су материјал за ученике. У сколпу здравствене превенције, планирано је предавање представника овог тима  на ЧОС-у али услед актуелне епидемиолошке ситуације није могућ овај вид предавања. Поред ученика ИТМ- могу да израчунају и одрасли. 

      Погледајте видео запис на следећем линку:  

https://drive.google.com/file/d/1NJjUY76fvhfe78HJ9hvmZKM6IWRHczro/view


 

         Поштовани запослени, родитељи и ученици наше школе обавештавамо Вас да на следећем линку можете преузети или прочитати допуњену верзију Препорука за превенцију од COVID 19 које је припремио Институт за јавно здравље Србије "др Милан Јовановић Батут" . 

http://www.batut.org.rs/download/aktuelno/Skole.pdf



У наставку чланка можете погледати едукативне материјале за децу о корона вирусу.  Материјали су преузети са сајта UNICEF-Србија.


       Приближава се почетак нове школске године. Будући прваци и њихови родитељи са усхићењем, тремом и великим бројем недоумица очекују први дан школе.

    На следећем линку погледајте интервју једног учитеља у коме говори о томе како родитељи могу да помогну свом детету да се прилагоди на нову животну улогу и ситуације, али и о томе шта треба припремити за почетак школске године и многим другим питањима која су занимљива родитељима у вези са поласком у школу.

Учитељ:Најбољи ђаци су они који први разред почињу "неспремни"

 


       Оснаживање родитеља да се заједно са својим дететом укључе у праћење напредовања у процесу учења које се одвија у новим околностима.У првом делу објашњен је значај учешћа родитеља и ученика у овом процесу, а у другом делу дати су конкретни предлози родитељима како да са својим дететом прате процес учења и напредовање.


      Када ученик не зна коју средњу школу да упише или се двоуми између више жеља, помаже професионална оријентација.

     Коју средњу школу уписати, главна је тема разговора осмака и њихових родитеља. Сви који су једном прошли тај период знају колико он може да буде стресан и колико је тешко донети ову одлуку а не погрешити.

      Када деца знају чиме желе да се баве, онда и родитељи имају бригу мање. Међутим, то често није случај, па дете или баш не зна шта би или је неодлучно јер има више жеља.

У таквим ситуацијама од велике помоћи може да буде професионална оријентација.


zimski raspust

         Зимски распуст малишани воле због снежних чаролија, празника, зимовања... Зато се потрудите да у њему максимално и уживају, саветују психолози. Њихова препорука је да на распусту ђаци не треба да уче, чак ни они који су полугодиште завршили са неким "кецом". Првих десетак дана требало би да буде њихово време за одмор, игру и дружење. Учење треба да дође касније, неколико дана пред школу, у зависности од тога ког узраста је дете и са којим предметом има проблема.


necu         Много је правила и лекција које деца неће научити у школама али су им потребна за живот.

 

         Једну ствар морате увек имати на уму:

„Деца никад нису била веома добра у слушању старијих, али никада нису разочарала у њиховом опонашању.“

(Јамес Балдвин).


         strah  Страх је неугодно осећајно стање које се манифестује у напетости, стрепњи, нелагоди, неспокојству. Важно је разликовати нормалне развојне страхове од правог страха (фобије) од школе.