ОШ „А. Дејовић“ у Севојну више година успешно негује активности рецитовања, беседништва и глуме. Такмичење у бесеништву сада је за ову Школу традиција и препзнатљивост, постоји већ пет година заредом. Ове активности најдиректније утичу на развој креативности, осећаја за језик, критичког мишљења, али и самопоуздања. Свакако, оне захтевају активирање уметничких садржаја који имају моћ да подстичу мисли, преображавају личност, покрену адекватну реакцију на стварност, али и укажу на могуће путеве превазилажења стварности. И то је добро. Извесно је да резултати постоје. Наши ученици, не само на такмичењу у беседништву, у ОШ „А. Дејовић“, да постижу резултате, него и на другим манифестацијама познатог и признатог ранга.
Ученици Сара Вучковић и Петар Мојсиловић , сада гимназијалци, освојили су, Сара прво место, а Петар друго, од могућа три места, на такмичењу у беседништви на манифестацију познатој као АРЛЕМ, а која већ више година постији у Ариљу. Алекса Бугариновић, аутор збирке песама, коју је издао као осноац, показује таленат и за феномен глуме. Петра и Алексу смо недавно гледали како успешно тумаче улоге у пригодном позоришном делу које је Ужичка гимназија уприличила у програму свечане Академије, као централне манифестације поводом Јубилеја- 180 година живота и рада Установе.
Задовољство и радост нам је да их пратимо и после завршене основне школе, да вреднујемо њихове успехе и позивамо их на здраву сарадњу, што се они радо и одазивају. Поменула сам само ове ученика, али, свакако, има ту још вредних и марљивих који истрајавају у овим активностима и као студенти и враћају нам се као добри сарадници, а понекад су и чланови комисије која вреднује такмичаре, било у беседништву, или рецитовању.
Беседник, рецитатор, глумац – треба да је такав говорник у чијој души „одјекује“ садржај текста који говори. Тај одјек га уводи у једно ново афективно значење које он прерађује својим осећањима и тумачењем, путем језика преноси га на широку публику оживљавајући ново или комплетно значење онога што је био циљ да се делом изрази. Наш је задатак да радимо на лепоти тих могућности како би општој, а и језичкој култури обезбедили узвишенији ниво, тиме се заоденули у тајанствену лепоту стварања, али и оживљавања створеног.
Вера Д. Рајаковић