Штампа
Погодака: 351

У духу општесловенске писмености

           Сав словенско-ћирилични свет слави јубилеј вишевековне постојаности ћириличног писма.

        Тим поводом и школа у Севојну, једном од више свечаности, које је планирала у циљу прославе Дана школе, показала је 22.5.2013. уочи Св.Ћирила и Методија, да истински негује вредност својих предака.

         Школа је посведочила плуралност свога рода ученичким фестивалом симболично названим ,,Уметност која спаја''. У видном распону разноврсности програма, показао се и приказао јасан ,,одсјај'' неговања традиционалног, али и флексибилност прихватања онога што нам се намеће као потреба како би функционисали као друштво које има циљ у будућности, а, једнако, познаје и смисао постојања.


Садржаји фестивала су се преплетали и претапали из духовних у традиционалне,из културних у образовне. Бојени дубином разних порука, прерасли су у доживљај који ће се памтити.

         Оно што је јасно уочљиво у тим садржајима јесу две вредне идеје ,прва, очување своје културе и традиције, друга, битност наше отворенорсти према другим културама и традицијама.

       Оно што је те вечери својом снагом покренуло све присутне,јесте Нушићева истина о нама коју време оправдава,а коју је верно оживела Драмска секција комадом ,,Госпођа министарка''.

          Литерарна секција је прогласила првонаграђене радове на тему ,,Моје слово ћирилице'' и ,,Ћирилицу ми преци даривали''.

Награђени ученици млађег узраста су:

-         Тамара Ђокић

-         Јелена Миличевић

-         Ања Милинковић

Награђени уученици старијег узраста су:

-         Алекса Бугариновић

-         Нађа Пековић

-         Марија Мирковић

          Активни учесници у програму су били и ученици енглеског и шпанског језика са успешним покушајем да нам приближе културе и традиције тих земаља.

          Славећи општесловенску писменост, разумели смо, као Школа, да нам је дужност да учинимо оно што можемо, ни више ни мање. Да негујемо ћирилицу и све оно што је велико у њој.То нас својом снагом везује са временом и историјом.

 1
2
3
4
5
6
7