Полазак у школу

kids walkingПолазак у школу веома је битан за свако дете, а често је први контакт сa школском атмосфером пресудан јер, сматрају психолози, од њега зависи успешност целокупног даљег школовања.


 Родитељи могу помоћи детету да лакше преброди све оне тешкоће на које ће наићи после 1. септембра. Они морају бити опуштени јер је реакција детета на школу пресликана реакција родитеља. Ако мајка или отац показују знаке узнемирености, дете ће реаговати на исти или сличан начин. "Дете не треба плашити школом, али школу не треба ни идеализовати. Њему треба предочити какве га све обавезе очекују, те који су најбољи начини за превазилажење будућих препрека. У стану или кући, детету се мора обезбедити простор где ће свакодневно радити домаће задатке и учити".

 Родитељи често кажу "имамо домаћи", или "радимо домаћи", што је потпуно погрешно. Дете само треба да учи и ради домаћи, а родитељи су ту само као подршка и помоћ ако нешто не разуме. "У школу иде дете, а не родитељ. Погрешно је сести крај детета и радити с њим домаћи задатак. Родитељ треба да контролише да ли је његово дете урадило домаћи и како је спремило школску торбу, али не и да му решава домаће задатке", речи су психолога.

Пред дете треба поставити реална очекивања, а не тражити да буде савршено и да има све петице. Оно треба да испуњава своје обавезе, а родитељи морају бити спремни на то да прихвате и неке потешкоће и неуспехе. "Уколико родитељ критикује дете, то се мора односити на његово понашање, а не на личност. Дакле, детету не треба рећи да је глупо, неспособно, да од њега никад ништа неће бити, већ му сталожено треба саопштити да није урадило нешто онако како треба, убедити га да може и боље, указати му на грешке и помоћи му да их исправи".

 Нови проблеми могу настати на преласку из четвртог у пети разред. За дете је стресно када од учитељице дође до наставника јер је суочено с више предмета и различитим наставницима. Неке од тих наставника дете ће виђати једном недељно, а неке сваког дана. Осим тога, до четвртог разреда учење је значило урадити домаћи, а од петог се сваког дана морају учити нове лекције.

 Дете које није развило радне навике редовног учења лако се може изгубити у количини градива које треба да усвоји, нарочито ако се због нередовног учења градиво почне гомилати.

 Погледајте интересантан чланак о припреми за школу

http://www.najboljamamanasvetu.com/2012/08/polazak-deteta-u-skolu/